Ο Μίκης Θεοδωράκης δεν έτρεφε ιδιαίτερα αισθήματα για τα αυτοκίνητα, με μοναδική εξαίρεση την πράσινη Citroen DS, με την οποία συνδέθηκε στην πιο δημιουργική δεκαετία της ζωής του.
Το 1954, μετά από μια εξαιρετικά ταραχώδη περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Μίκης Θεοδωράκης συλλαμβάνεται και εξορίζεται κινδυνεύοντας να χάσει ακόμα και τη ζωή του, ο κορυφαίος Έλληνας μουσικοσυνθέτης ταξιδεύει για το Παρίσι όπου και θα συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του.
Έξι χρόνια αργότερα, ο Μίκης Θεοδωράκης επιστρέφει στην Ελλάδα, έχοντας στις «αποσκευές» του όχι μόνον πολύτιμες γνώσεις και παραστάσεις αλλά και τις επιρροές της γαλλικής διανόησης.
Ίσως σε αυτές τις επιρροές να οφείλεται και η απόφασή του να αποκτήσει ένα από ένα από τα εμβληματικότερα τετράτροχα στην ιστορία της αυτοκίνησης, τη Citroen DS, την οποία διατήρησε στην κατοχή του για τουλάχιστον μία δεκαετία.
Η πράσινη Citroen DS του Μίκη Θεοδωράκη -μία από τις πρώτες που πάτησε τους τροχούς της σε ελληνικό έδαφος- πρωταγωνίστησε στα «πρωτοσέλιδα» της εποχής, όχι φυσικά για την… εξωτικότητα των προδιαγραφών της και τον εμπνευσμένο σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος της αλλά για όλες εκείνες τις προσωπικότητες που είχε την τύχη να φιλοξενήσει στο ντυμένο με βελούδο εσωτερικό της.
Φωτογραφίες εκείνης της θρυλικής για το ελληνικό πεντάγραμμο εποχής, απαθανατίζουν τον Μίκη Θεοδωράκη να βρίσκεται στο αριστερό κάθισμα της πράσινης Citroen DS, έχοντας δίπλα του τον Μάνο Χατζιδάκι και ακριβώς πίσω του τον Σταύρο Ξαρχάκο.
Για τις γειτονιές της Αθήνας, οι οποίες μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της εμφύλιας διαμάχης, προσπαθούσαν να κλείσουν τις ανοιχτές πληγές τους, η παρουσία της πράσινης Citroen DS αποτελούσε δίχως καμία αμφιβολία την είδηση της ημέρας, τραβώντας τα βλέμματα ακόμα και εκείνων που αγνοούσαν την ύπαρξη του Μίκη στο αριστερό της κάθισμα.
Μία από τις ιστορίες που συνδέουν τον Μίκη Θεοδωράκη και την Citroen DS είναι εκείνη που θέλει τον «Βάτραχο» να εγκαταλείπει τον μουσικοσυνθέτη στην τότε εθνική οδό Κορίνθου-Αθηνών, εξαιτίας της υπερθέρμανσης του κινητήρα, ενώ φωτογραφίες που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, αποκαλύπτουν μια πιο… επαναστατική διάσταση στη θητεία της πράσινης «Θεάς» στο πλευρό του Μίκη.
Το παράδειγμα του Μίκη Θεοδωράκη ακολούθησαν κι άλλες διασημότητες εκείνης της εποχής, επιλέγοντας μια Citroen DS για τις μετακινήσεις τους. Ανάμεσα σε αυτούς ξεχωρίζει ο Νίκος Κούρκουλος, ο οποίος διέθετε μια ξεχωριστή σχέση με τα αυτοκίνητα, και η Αλίκη Βουγιουκλάκη.